Tuesday, November 8, 2011

HARI GEMUK :'(

HOHOOOOI . hye all , SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA , hari neih aku nak story mory lah pasal title dekat atas tuh . hari neih aku dah tak merepek lagi . duduk diam diam yer :') aku nak mulakan cerita neih . hari tuh tanggal pada 6/11/11 harituh kan raya haji kan ? raya haji kita orang dekat rumah mak cu aku . almaklumlah , berjahuhan dengan mak & ayah . sebab tuh lah pergi raya dekat rumah mak cu . biasa lah kan kalau RAYA jerh ada ketupat , rendang , nasi impit , lodeh , kuah kacang lah dah pelbagai lagi lah . aku rasa raya haji tak payah kowt nak buat bende bende tuh . HAHA :') * ayat bapak gila kurang hajar jerh kan ? time raya haji harituh mak cu aku masak simple simple jerh , dia masak pulut kuning , nasi impit , ayam masak merah dan rendang itu jerh . sempoi kan mak cu aku ? nak buat apa nak masak susah susah ? buat penat badan jerh . so time raya haji harituh asyik makan jerh keje aku . lepas makan pulut kuning aku makan nasi impit . aku neih kalau dapat makanan memang sudah sikit lah nak berhenti . so lepas aku balik rumah mak cu aku . aku pergi rumah mak jang aku . sebab kita orang pergi tengok dia . saja saja nak melawat . so sampai dekat rumah mak jang aku , mak jang aku bantai pulak pergi order PIZZA HUT . nak tak nak kene lah makan . padahal baru jerh lepas makan dekat rumah mak cu aku . HAHA :') * buruk perangai kan ? lepas makan PIZZA HUT . mak jang aku hidang kan kita orang nasi pulak . pperrh ! memang buruk perangai tahap 4 lah . lepas makan makan lagi . lepas tuh kita orang tak stay lama pown . dalam pukul 2.30 ptg kita orang gerak lah balik rumah . lepas dah sampai rumah . boleh pulak kawan kakak first aku tuh datang rumah . mula mula kawan kakak aku tuh ajak tengok wayang . okey lagi . lepas tuh dia kata jom pergi makan dekat SEREMBAN ? HAHA :') sebelum kita orang pergi SEREMBAN kita orang pergi makan TUTTI FRUTTI dekat SUNWAY GIZA . lepas jerh makan kita orang terus gerak ke SEREMBAN . ada lah dalam 30 min atau 40 min untuk sampai ke SEREMBAN . sampai sampai jerh SEREMBAN kita orang pergi JUSCO kejap . sebab nak beli ticket wayang . sebab nak tengok midnight . dah tengok waktu pukul berapa cerita yang midnight , tapi tak ada yang best . so kita orang punn pergi lah makan STEAMBOAT dekat JUSCO SEREMBAN . lepas melantak sampai nak muntah , kita orang terus lah balik KUALA LUMPUR > SHAH ALAM > SUBANG PERDANA . rumah aku lah tuh . HAHA :') kau orang mesti cakap aku neih gila makan kan ? yelah bak kata peribahasa REZEKI JANGAN DITOLAK , MAUT JANGAN DICARI  . so aku makan jelah apa yang orang hidang kan , yedak ? HAHA :') okey lah aku rasa sampai sini jerh aku boleh kongsi cerita dengan korang . nanti kalau aku ada cerita yang baru akan aku membuat karangan . HAHA ^_^ okey lah bye :D korang tengok lah gambar yang aku saji kan dekat korang neih :')


                 SAJIAN GAMBAR






















No comments:

Post a Comment