Tuesday, November 29, 2011

HOLIDAY PUNYA CERITA :')

HOHOHOHOHOI . apa khabar semua ? okey lah aku dah janji kan hari jumaat harituh kan ? nak buat ENTRI HOLIDAY kann ? okey sekarang neih aku nak samabung cerita pasal ENTRI aku yang neih . kalau korang tak ingat boleh lah klik klik binatang yang warna UNGU tuh :') semua duduk senyap senyap okey :') sebab cerita neih nak mula dah ^.^ so tolong SILENT handfon anda tuh :') sebab menggangu perjalanan cerita neih . cerita neih memang boleh di ulang tayang balik jika kalau korang rajin aku punye neih lah kannn ? okey lahh aku nak mula cerita dah ni :') aku pergi HOLIDAY bersama abang sepupu aku dekat PORT DICKSON . kita orang pergi 1 malam jerh dekat sana . buat apa lama lama nak duduk dekat sana . aku dah naik bosan pergi sana . tahun neih jerh dah 2 kali aku pergi HOLIDAY dekat PD . dah 2 kali duduk dekat tempat yang sama okey ! aku BOSAN ! so kita orang pown pergi lahh ke sana 3 kereta . lebih kurang CONVOI lahh kata kann . mula mula 2 kereta dari rumah aku . lepas tuh kita orang tunggu lagi 1 kereta dari BANGI :') so kita orang pown tunggu lah dekat selepas TOL PORT DICKSON * ituh pown nak bagi tahu keee ? suka hati aku lah nak cerita apa sekali pown . ENTRI neih aku yang punye so suka hati aku okey ! lepas tuh kita orang CONVOI lahh pergi dekat apartement tuhh . so sampai sampai terus amik kunci apartment . so masing masing angkat barang yang bawak maca pergi 3 hari 2 malam tuh . lepas jerh masuk tuh masing masing dahh lapar lah kata kan . so bukak lah makanan yang dibawa . so lepas jerh makan makan and solat . abang sepupu aku tuh bercadang nak ke AL-IKHSAN dekat PORT DICKSON yang abru di buka . okey aku bagi tahu dekat mana . dekat JALAN SHELL . so korang cari lah sendiri dekat situh . time tuh ada 70% diskaun okey . sebab tuh lah masing masing nak pergi sana . so ingat kann nak pergi lah kan . semua dah siap siap bila sampai dekat kereta tengok kereta dah kene BLOCK dengan kereta orang lain . almaklumlah . buka kita orang jerh yang duduk dekat situh . so beringat ingat lah yerh !okey lepas tuh kita orang masuk balik dekat apartment . so anak anak buah aku * maksudnya anak abang sepupu aku :) dia orang semua excited sangat sangat nak pergi mandi pantai lah . nak pergi mancing lah . dan adik aku dengan abang abang sepupu aku pown turun jugak . sebab budak budak tuh siapa yang nak jaga . okey lepas beberapa minit kemuadian * dah macam filem lah pulak . aku , akak aku yang no2 tuh dan akak sepupu sorang pergi lah turun bawah . sebab akak sepupu aku tuh nak tengok anak dia mandi pantai . and akak aku tuh sibuk nak amik gambar dekat pantai . * biasa lah gila camera :P so aku pown ikut turun jugak . tapi aku pown mandi lah jugak dengan anak buah aku tuh . mandi bodoh bodoh jerh . dah lama lah jugak aku tak mandi pantai . setelah sekian lama aku tak mandi pantai . so aku mandi lah pantai . yang pertama kali aku mandi setelah sekian lama aku tak mandi time aku pergi dengan akak akak aku tuh . tuh pown sekejap jerh aku mandi . sebab aku main BANANABOAT lah kan . tak kan lah aku main dekat atas angin . so aku mandi lah time tuh . muka aku gatal gatal kowt . gggrr -- menyiga jerh aku ! lepas mandi mandi tuh masing masing naik . lepas tuh dia orang masak ayam BBQ * tak guna arang pown . just guna api GAS ! menu time tuh CHICKEN and LAMB . so kakak sulung aku yang panggang binatang tuh . aku , mathk , ayah , kakak no2 , abang ajim , kak haiza , along and kak dila duduk sembang sembang and buat buat lawak . sambil gelak gelak tuh diorang pown laju jerh makan kuaci . aku time tuh tak makan langsung . sebab aku punye selera tak ada . sebab aku punye sakit kepala dah datang balik . so aku tak makan langsung malam tuh . lepas lepak lepak tuh aku dengan akak no2 aku tuh masuk lah apartment kita orang *lupa nak bagi tahu ada 2 apartment kita orang sewa :') so aku pown apa lagi borak borak kejap dengan akak aku tuh lepas tuh aku terus tidur . sebab penat punye pasal . first time aku tidur awal tuh . pukul 10.30 aku dah tidur . ke esokkan harinya aku dengan akak aku yang bagun paling LAMBAT okey . yang lain semua dah bangun . aku dengan akak aku tuh jerh tak bagun bagun lagi . tapi tak ada lah lambat sangat . pukul 8 bagun lah kita orang ^_^ so bagung buat lah apa yang patut dulu baru kita orang pergi apartment yang abang sepupu aku tuh duduk  . sampai sampai aku lepak kejap lepas tuh baru aku makan . so lepas makan tuh aku pergi lah mandi pantai kejap . mungkin kali terakhir aku mandi pantai kowt . lepas neih memang aku tak mandi pantai dah lah kan :D okey lepas mandi mandi kita orang naik lah . and siap siap terus . so lepas check-out kita orang pown terus kan lah impian kita orang nak pergi AL-IKHSAN tuh .samapi sana adik aku sibuk lah nak kasut lah . mula mula mak aku tak kasi . mak aku suruh adik aku pilih seluar track . lepas dah pilih 2 pasang . ayah aku offer nak kasut ke tak nak . so adik aku pown kata nak lah kan . so bapak aku belikan kasut yang murah jerh . bapak aku ada jugak tanya aku . tapi aku kata DESIGN dia tak lawa langsung . so aku kata aku nak pergi AL-IKHSAN dekat KL . bapak aku pown diam jelah . AL-IKHSAN punye sale 70% tuh tak ada lah sale mana pown . kalau yang RM 200 and above memang kau akan rasa harga dia tak turun langsung . kalau below RM150 baru kau rasa dia punye harga turun . so aku pown malas lah nak mintak yang dekat situh punye . kalau aku mintak konferm botak kepala bapak aku :) lepas beli tuh kita orang pown balik lah rumah . so aku rasa sampai situh jelah aku punye riwayat ceita aku . okey lah aku akan tinggal kan korang dengan sedikit gambar yang aku hamik harituh :) okey bye . mmmuuuahhh ! jumpa di lain ENTRI :)


          HIDAGAN ISTIMEWA ^_^












No comments:

Post a Comment